Support My Blog

Saturday, December 31, 2016

TAHUN BARU 2017


Penulis Blog Anim Agro Technology mengucapkan 'SELAMAT TAHUN BARU 2017' kepada semua pembaca dan pengikut blog ini. Sehingga 31 Disember 2016 sebanyak 2,574 artikel telah dibuat posting sementara sebanyak 1,611 masih menunggu untuk dibuat posting dimasa akan datang. Sebanyak 4,185 artikel telah ditulis sehingga akhir tahun ini dengan dibuat posting setiap hari satu artikel sahaja. Untuk tahun ini penulis blog tidak pernah 'miss entry' walau sehari pun bermakna setiap hari berjaya membuat posting walau dimana penulis berada. Usaha menulis tetap diteruskan setiap masa dengan masa dan maklumat yang penulis blog dapat daripada bahan yang diari melalui lawatan teknikal, rujukkan pada penulisan teknikal lain dan punca lain. Sempena akhir tahun 2016 ini penulis masih beroleh kekuatan untuk terus berkarya dalam teknologi pertanian dan pelbagai tajuk yang berkaitan dengannya. Penulis juga mengharapkan akan diberi kelapangan masa untuk menulis blog terutama pada waktu selepas suboh dimana lazimnya banyak ilham datang.


Sehingga jam 8.00 pagi 31 Disember 2016 seramai 9,750,562 juta pembaca mengunjungi Blog Anim Agro Technology dengan purata capaian harian sekitar 8,000 - 12,000 sehari walau pun berkurangan pada hari Sabtu dan Ahad (Sila lihat jadual diatas). Purata capaian sebulan sekitar 200,000 - 250,000 orang sebulan dimana mereka kebanyakan negara pembaca adalah daripada Malaysia. Daripada seramai 9.7 juta orang pengunjung, sebanyak 8.34 juta adalah pengunjung daripada Malaysia diikuti dengan USA (409,730), Indonesia (403,026), Singapura (69,011) dan kelima adalah dari India (75,909). Pengunjung daripada negara lain mengikut ranking adalah daripada Russia, Beunei, Germany, United Arab Emirates dan Netherlands. Penulis juga dapati capaian daripada Indonesia banyak melalui URL:Co.id yang mana ada akses terus kepada blog ini dinegara tersebut. Ini tidak termasuk artikel dari blog Anim Agro Technology yang disalin terus oleh bloggers lain.


Diantara artikel yang paling banyak capaian adalah artikel bertajuk 'Kelapa - Menanam Kelapa Matag' diikuti dengan 'Cili Padi - Senang Tanamnya" diikuti dengan 'Racun Rumpai', 'Ayam Kampong' dan 'Rumput Miang Mexico' (Sila rujuk jadual diatas). Ini menunjukkan di Malaysia kelapa Matag masih menjadi carian utama dimana ramai yang ingin mengetahui akan kehebatan kelapa hibrid ini. Penulis sebenarnya menulis banyak artikel mengenai kelapa matag, durian, kopi, baja, racun dan beberapa jenis makanan popular di Malaysia selain daripada info mengenai herba dan sebagainya.

Blog ini masih mendapat rating yang tinggi di Malaysia dimana ia dibaca oleh ramai orang. Bagaimana pun kedudukan blog ini jatuh kepada kedudukkan ke 1,455 dalam Alexa Traffif Rank (Sila lihat rajah diatas) dengan kebanyakannya adalah di Malaysia. Semuga artikel hari ini memberi info berguna kepada penulis dan pembaca semua. InsyAllah penulis blog akan meneruskan penulisan mengenai pertanian dan rencana berkaitan dengan teknologi pertanian dimasa akan datang. Wasallam!...


"SELAMAT TAHUN BARU 2017"


Artikel terakhir 30 Dec 2016

MENULIS BLOG... AKTIVITI HARIAN...
LEBIH 4,200 ARTIKEL..DISIAPKAN...
TAHUN BARU 2017...DI TERUSKAN...
ADA INFO...TEKNOLOGI PERTANIAN...

By,
M Anem,
Senior Agronomist,
Kuantan, Pahang,
Malaysia.
2 Rabiulakhir 1438H
(31 Disember 2016)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

THANK YOU

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...