Support My Blog

Thursday, February 2, 2012

KOMEN PEMBACA

Ada beberapa komen pembaca yang dihantar melalui beberapa artikel dalam 'Anim Agro Technology'. Beberapa komen ada yang dapat dijawab melalui ruangan 'comments' dan ada yang dijawab melalui cara lain. Saya berterima kaseh kepada mereka yang memberikan komen untuk meningkatkan lagi kualiti kandungan artikel yang akan datang. Antara komen yang terkini seperti berikut :-
Assalamualaikum...saya mahasiswa UiTM yang mengambil kursus perladangan 
dan agroteknologi, saya ingin mendapatkan bekalan biji benih remayong...
adakah pihak encik boleh membekalkan biji benih remayong?diharap 
encik dapat membantu...terima kasih
By wajihah on REMAYONG on 1/24/12
Bolehkah encik memberi contoh nama kedai yg menjual benih2 tersebut? 
kawasan lembah klang.
By Si Kodeng on BENIH SAYURAN (PART 2) on 1/22/12
Assalamualaikum En Anim, banyak info menarik di dalam blog Encik, Tahniah 
and tq for the info, sgt menarik. Buat pengetahuan Encik, sy b'minat untuk 
melawat kilang2 VCO disekitar Johor sptmana yg dmaklumkn didalam blog ini. 
Jika tidak keberatan, mohon diberikan nama/alamat/no tel orang yg patut/
boleh hubungi. Jasa baik Encik amat saya hargai. TQVM -Sue-
By SERI CAHAYA on KELULUT on 1/19/12
Apa Khabar? mohon share gambar buah-buahan paling atas artikel anda. 
Terima kasih. 12 Keys Economic Area for Malaysia, 4 relevant to Sabah.
By sabaheco on DAFTAR VARIETI BUAH2AN on 1/16/12
http://lailagak-syok.blogspot.com/2010/06/dabai-vs-engkalak-tebulus.html ;)
By Mulu View on BUAH DABAI on 1/12/12
buah engkalak tu lain buahnya bro. yang tu berwarna pink kalau dah matang. 
hijau keputihan ketika muda. cara memasaknnya juga hampir serupa 
dengan dabai.
By Mulu View on BUAH DABAI on 1/12/12
boleh bantu saya dalam mendapatkan projek? berkaitan pembungkusan.
Boleh saja minta pandangan....gunakan email sahaja
By M Anem on Teknologi LADA HITAM on 1/10/12
saya ada membekalkan oligo, chitosan yang amat sesuai dalam 
bidang pertanian...
Salam to you Anim, Saya baru memasuki blog anda dan dapati maklumat pertanian 
yang begitu banyak dan berfaedah. Saya sedang membuat kajian untuk menceburi \
alam pertanian dan memerlukan panduan dan nasihat dari ahli pertanian seperti 
anda. Boleh kah saya menghubungi Cik Anim untuk berkongsi maklumat tentang 
rancangan pertanian saya. Terima kasih, HAIRANAH AHMAD Singapura
blog yang sgt informative. nak mintak tolong cari gambar pokok kemanyax 
(bahasa kedah). species menerung jugak. orang kedah buat tali dari pokok ni. 
tali untuk ikat ikan kat market dulu dulu.
Hai M. Anem, Thanks for the valuable info pasal kacang tanah. Saya tengah 
mencari info pasal kacang tanah sebab sekarang tengah tulis proposal untuk buat 
projek tanaman kacang tanah bersama dengan orang kampung di kawasan Pitas, 
Sabah. Nanti pasti akan jenguk2 lagi ke sini untuk cari info lebih kanjut. Selamat 
Tahun Baru 2012!!! -- Rose Ragai
By Rose Ragai on Kacang Tanah on 1/3/12
Selamat tahun baru En Anim! Saya juga ingin ucapkan terima kasih atas info 
uptodate encik mengenai pertanian di Malaysia sebab susah nak jumpa yang 
berbahasa Melayu. Juga saya harapkan kebenaran daripada encik untuk saya 
masukkan isi kandungan blog encik ini dalam wikipedia edisi BM agar terus 
dapat dikongsikan bersama yang lain. Saya juga berharap encik dapat letakkan 
sumber rujukan agar mudah untuk pengunjung seperti saya ni melakukan kajian
lebih mendalam mengenai apa yang encik Anim katakan. Saya doakan agar 
semoga blog ni terus menjadi wadah untuk rakyat Malaysia khususnya mencari 
maklumat pertanian terbaru.
Boleh saya dptkan no tel ah tee... berminat membeli kelapa dari nya utk 
perusahan saya. Tqvm.
By khalid on Kelapa Pandan on 12/29/11
sgt2 informative...sya mmg suka kemangi...wangi!
By watie on DAUN KEMANGI on 12/29/11
Salam, saya dah lama mencari benih pokok jambu mawar ni. Dulu depan 
rumah kat kampung ada tanam tapi kena tebang pasal habis lantai retak. 
En. Anem ada ke benih pokok? Kalau ada saya memang nak beli. 
Contact saya di             016-9988797      . Jeffri
By Biskut on Jambu Mawar on 12/22/11
saya ada satu lagi soalan. adakah buah jambu ini tergolong dalam syzygium 
samangenese ataupun tidak? terima kasih.
By ayahanuna on Jambu Air Merah on 12/21/11
Racun rumpai air Ada x..Ada kesan pd ikan x. Nak Palau racun apa?
By anuar on RACUN RUMPAI on 12/17/11
   Spam   |   Delete   |   Remove Content
Juga dikenali sebagai lebah lalat.
By I wong (依之汉) on LEBAH KERAN on 12/16/11

By,
M Anem
Putrajaya
Jam 4.50 pagi
(8 Rabiulawal 1433H)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

THANK YOU

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...